Veliko potnikov ne ve, da se pri odpovedi leta lahko zahteva odškodnina, ki je posledica večurne zamude prevoznika. V danih primerih je dolžan ponuditi potnikom hrano,  pijačo in telefonsko komunikacijo. Kriti mora tudi stroške prenočišča in vseh stroškov, ki so povezani s škodo pri odpovedi leta. Do odškodnine ste upravičeni pod pogojem, da ste pravočasno prijavljeni na let in tudi kadar gre za čarterski prevoz in je prevoznik objavil zamudo.

Vse pravice potnikov so zapisane v uredbi evropskega parlamenta in se uporablja po celotni Evropski uniji in veljajo za potnike, ki letijo iz Evropskih letališč in potnike ki potujejo v Evropo.

Pravico do uveljavljanja odškodnine se lahko zahteva kadar prevoznik objavi zamudo najmanj dve uri pri letih, krajših od 1500 kilometrov pa vse do štiri ure ali več pri letih, ki so daljši od 3500 kilometrov. Odškodnina se povrne tudi kadar čakate več kot pet ur, takrat lahko zahtevate tudi vračilo denarja za vozovnico in brezplačno pot nazaj na želeno mesto, ki jo nudi prevoznik.

Odškodnino lahko zahtevate tudi takrat kadar vam prevoznik izgubi prtljago, vi pa morate dokazati kaj vse ste imeli v sami prtljagi. Stroške ki jih povrnejo so nekje okrog 1000,00 eur.  Dobro je, da spravite račune od izgubljenih predmetov ali poškodovane prtljage za uveljavitev odškodnine.

Odškodnine, ki jih zahtevajo potrošniki za  uveljavljanje  pravic  se  rešujejo predolgo. Dejstvo je, da oškodovanci še vedno ne poznajo svojih pravic  za uveljavljanje odškodnine in izgube prtljage ali zamude letala na kar opozarjajo na evropskem potrošniškem centru.

Odškodnine lahko terjate iz naslova;

  • Odškodnina pri izgubljeni prtljagi,
  • Odškodnina za poškodovano prtljago,
  • Odškodnina za dostavljeno prtljago  z zamudo,
  • Odškodnina zaradi zamude leta,
  • Odškodnina pri odpovedi leta,
  • Zahtevate lahko tudi odškodnino zaradi neupravičene  zavrnitve vkrcanja na letalo.

 

Do odškodnine pa niste upravičeni kadar je posledica izrednih razmer, recimo slabega vremena ali pa  ste bili o odpovedi obveščeni dva  tedna pred datumom leta . Odškodnino pa tudi ne morete terjati kadar so vam ponudili nadomestni let za isto pot s podobnim voznim redom.

Kako do odškodnine pri izgubljeni prtljagi in kako do povračila škode?

  • Letalski družbi pošljite obrazec EU za pritožbo letalskega potnika,
  • Kadar gre za uveljavljanje odškodnine zunaj EU lahko pritožbo pošljete pristojnemu nacionalnemu organu v državi EU,
  • Po prevzemu prtljage odškodnina zastara v roku dveh let in imate sedem dni časa, da vložite odškodninski  zahtevek,razen kadar gre za zamudo pri dostavi prtljage imate 21 dni časa.

Potniki , ki veliko potujejo se morajo zavedati, da je dobro imeti individualno zavarovanje za dragocenosti, ki jih vzamejo sabo na let.  Več o zavarovanjih na www.proodskodnina.si

Proodškodnina.